Jullov

Började med att jag och Daniel åkte till Göteborg för julklappsshopping. Vi fick ihop det mesta , och åkte hem till Skövde. Dagen därpå skulle vi fortsätta våran julklappsjakt, och avslutade dagen med en flaska vin på Voda.

Julafton;

Vi vaknar, gör oss iordning och så åker vi till Daniels pappa i Mariestad. Där var även Daniels syster, Evelina , pappa Leifs sambo med sin dotter, svärson och barnbarn.

Vi koste oss och käkade helt fantastiskt god julmat, jag har aldrig varit så värst förtjust i julmat, men har väl mognat lite med åren. Daniels pappa är gammal kock och gör därmed all julmat från scratch, man känner ju absolut skillnad på hemmagjort och halvfabrikat.

Efter ett par trevlige timmar så körde vi tillbaka till Skövde, för att laga middag. Jag hade svängt förbi saluhallen i Göteborg, och köpte med mej en hel renfilé. Så näst på schemat var matlagning: renfilé, äppleglöggsås baserad på riktig viltfond, smörstekta chaminjoner, morötter, päron, schalottenlök, rödlök och potatismos. Till detta drack vi en riktigt fin Amarone. Helt underbart gott !!!!!

Sedan blev det lite julklappar och mys.

      

Juldagen;

Vi vaknar gör oss iordning, och blir sedan skjutsade till Mariestad, denna gång till Daniels mamma. Där hade vi Mamma Pias sambo Janne, syster Eve, Mormor som fyllde jämt, och morbror plus flickvän. Här bjöds det på Plommonspäckad fläskkarré. Vi satt och koste oss och snackade skit.

Sen blev vi hämtade och körda till O´learys i Skövde, där hittade vi Linnea elin lätth kim och anton. Jag tog en flaska mousserande. Vi tog taxi hem till Carro och Emma som stod förförfesten denna kväll. Det var jättetrevligt, med sång, dans och ölbong haha. Sen for vi ut på byn bogrens och vatra stod på tur, träffade massa gamla vänner  .. .. ..

           

Lördag och söndag tillbringades i morgonrock på sängen. Söndagkväll tog jag mej ut en snabbis och hälsade på mina vänninor. Måndagen umgicks jag också med dem.

På tisdagen kom även Daniel upp ur sängen, vi åkte iväg och handlade för över 2000 till norge, massa bra saker, i Sverige får man så mycket för pengarna, det gillar vi !!!!!!På kvällen så åkte jag och linnea och köpte exotisk frukt och koste oss litegrann.

Onsdag blev matshopping till Nyår med familjen. Va även med Danne på stan en sväng och uträttade lite ärenden. På kvällen så blev det bingolotto på några HOES !!!



Nyår: Fullfart hela dagen !!!

Outfit förberedelser, matförberedelser hela dagen. Resultatet blev Kanon.  Vi hade elin skoog och anna lätth på besök.

Förätt: Vitlöksgratinerad Kungskrabba med grön ä rtsöppa.   Till detta blev det mousserande vin.

Varmrätt: Pepparstek, grillad tomat, kokt färsk sparris, hasselbackspotatis och pepparsås . Till detta drack vi En rioja.

Dessert: Hjortron parfait, kiwi och melonslush hjortronsås.

Vi hade jättemysigt drack kaffedrinkar osv.

Pappa kom in och hade halkat, så han gick och la sig. Jag mamma och daniel satt uppe till 05.
         

Nyårsdagen; Pappa vaknar med en väldigt svullen fot. Jag kör han till jourcentralen, där vi blir skickade till röntgen på Kss. Efter en stunds väntande fick han kom in och fotografera foten, vi väntade lite till på resultat.
Vi blev skickade till akuten. Vi fick vänta med nummerlapp på vår tur, det blev vår tur, och vi fick vänta inne i en sal.
Vi väntade och väntade till slut kom en ortoped och förklarade vad som var fel och att pappa skulle bli gipsad och sjukskriven i 3 veckor. Vi väntade igen, så kom 3 damer in för att gipsa. Hela foten och ända upp till knät.
Sen fick jag köra in i ambulans garaget och hämta pappa. Mellan 13.00 och 17.00 var vi borta. Hungriga och bakfulla åkte vi och köpte pizza.



Jag och Danne åkte 20.30 till Göteborg och checkade in på first hotel G. Vi käkade och sen somnade jag som en gris. Vi gick upp 07.00 och käkade hotellfrulle, 08.00 gick bussen, jag sov hela vägen, Skönt !!!!!!
I Oslo började vi städa massor och tvätta. Vi gick och hämtade nycklarna till nya lägenheten.
Sen åt vi ärtsoppa på påse haha svensk ertesuppe och pannkakor. Sen låg jag och fes hela kvällen i soffan framför tvn, men det var det värt för det var så himla gott !!!!!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du har fan hunnit med en hel del när du var hemma =) Stackars Jan E!!! Vad skulle han ut och göra =)

Hoppas det går bra med din sommelier utbildning!

PUSS

2010-01-03 @ 21:42:54
Postat av: Anna,L

Tack för underbara dagar :D grymt kul

2010-01-04 @ 11:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0