nyttig choklad !

igår så följde jag med josse till gymmet. Fy fan asså jag går aldrig dit mellan 17.00-20.00 igen. Hatar när det är mycket folk, helst av allt skulle jag vilja vara själv haha. Ne men nu gick vi ändå till en av de större anläggningarna, men det var så mycket folk usch. Josse var på spinning som hon tycker om, men eftersom att jag inte tränat på länge så ville jag inte utsätta mej för spinningen, plus att det gör ont i arslet, så jävla hårda sadlar.

Sen gick vi hem till mej och lagade lite tacos.

Så lagade vi nyttiga choklad praliner. Vi hade köpt sån "levande choklad", rawfood. Helt ren kakaomassa. Jag improviserade lite med inspiration från Anna skipper.
Jag tog walnötter pecannötter pistachnötter cashewnötter och torkade tranbär, smälte chokladen och rörde samman allt, och sedan in i frysen.
Jag som är glad i mörk choklad tyckte det blev helt ok. Chokladen i sej är ju sjukt bitter, men tranbären gjorde att det blev lite lagom med sötma.
Ska se om man kan googla fram lite mer nyttiga recept. Tror det här med rawfood fortfarande är lite nytt på marknaden.
Nån som har något tips ?

Svar till hanna:
A får hoppas att de håller, kösta ju skjortan !!!
Utbildningen är jättesvår, krävs mycket tid utanför skolan, är fortfarande dålig på att ta mej den tiden.
Det blir säkert kul och lärorikt, så får du träffa massa sköna lirare !!!
Lycka till.



Nyttigt godis fyllt med massa vitaminer, antioxidanter och nyttiga fetter !!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0