Börja blogga igen

M märkte att jag varit lite passiv i ett antal månader. Men detta har givetvis haft sina orsaker. Spillskada på datorn villket leder till 13 veckor på siba, snabbt då ! Liv utan dator i all ära, liv utan tv likaså. UNder dessa perioder lär man sig uppskatta saker och ting som vart tråkigt förr, man umgås liksom på ett helt annat sätt.
Det är lärorikt.

Mycket har hänt sedan Mars.
- Fast heltidsjobb sedan 1a april
- Lägenhet sedan 1a maj

och mycket därtill, dvs allt som man kan göra när man har pengar.

Just nu känns livet bra. Jag trivs med tillvaron. Har härliga människor i min omgivning, jag trivs på jobbet. Plus att jag trivs med mina visioner om framtiden.
Ibland så har man gjort sej förtjänt av sådana perioder, man börjar alltid från 0 och jobbar sej uppåt,och nu har allt slit lönat sej. Resan har varit lärorik, jag har träffat underbara människor under resans gång.

Att bo kollektivt i 5 månader; för det mesta såg allt ut som skit, då båda de offentliga ytorna och sovrummet. Man störde sej på de som inte diskade och plockade undan efter sej. i slutändan så var ju alla boven i dramat, ett glömt glas per skalle blev ju 10 glas.
Att bortse från den snuskiga miljön, så var det allt fint. Man blev som en familj, det fanns alltid någon att äta frukost, lunch, middag med. Det fanns alltid någon som var vaken när man kom hem på natten, det fanns alltid nån att kika en rulle med. Det fanns alltid folk att ha fest med. Underbart, men stökigt.


Nu när man har tryggheten i boende och jobb, så hade jag tänkt att ta tag i  mitt liv med kost och träning. Jag har även tänkt att aktivt böjra blogga, det mår man bra av. Att skriva av sej lite, plus att det är kul att ha kvar minnen.

God natt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0