Sämsta dagen genom tiderna

denna dag började med att jag skulle gå över till ett par vänner och låna deras internet för att aktivera min norska internet bank och därmd ta reda på mitt dåvarande saldo.

Jag kommer in på internet och slår in koder osv. inloggningen misslyckades, pga tekniskt fel på sidan. aja tänkte jag, och provade istället telefonbanken. där fick jag reda på mitt saldo som ja var hyffsat nöjd med eftersom ja inte jobbat så mycket. Jag passade på att ställa lite andra frågor, då mitt under smatalet pengarna på mitt kontantkort tar slut.

Hm kul då. jag började gå hemåt eftersom att jag skulle iväg o jobba och hade ett tåg att passa. jag gick inpå 7eleven och skulle köpa ett konantkort jag hade ju trots allt pengar på kortet.
Jag försöker betala med kortet, med det funkar inte trots att jag slåt in rätt kod, då provar jag istället att ta ut pengar efter några försök. Bankomaten behåller då mitt kort ! JIPPPPPI !!enda stället jag har pengar på !!!

Jag går hem och gör mej klar för avgång occh lånar pengar av jesper. när jag ska gå tar jag en titt på min väganvisning och det visar sej att jag kollat på fel papper, tåget jag skulle med gick 15.37 och klockan var i ögonblicket 15.40. Jag ringde min arbetsgivare och sa som det var, samtidigt som tårarna börja rinna.

Han sa att ja kunde ta ett annats tåg som gick 40 minuter senare. jag kommer till bussterminalen och ser att det går en buss som är framm snabbare, så jag sätter mej och väntar på den. storlipandes och på telefon med mamman ! Jag har nämligen aldrig kommit försent till ett jobb !"
Jag väntar, och givetvis så är bussjäveln 20 minuter försenad.
Jag går på och blir ist förvånad över hur fan det kan bildas en kö på en två filig vajer väg.

jag kommer fram till destinationen där ja ska ta en shuttlebus, jag kommer ut och bussen går precis. jag gick in på nästa buss och snackade lite med föraren som sa att han kunde släppa mej 100 meter från dit ja skulle, SURE!!!

Jag kommer fram och klockan är sisådär 10 i 6, jag ursäktar mej som bara den, och får svaret du behöver inte be om ursäkt, det står här att du ska börja klockan 18.00...

Där vände turen, Tack och lov !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0