Shoppingfri dag...

man kan ju göra så mycket annat, när man har metrocard, jag åker ju gratis över hela manhattan och lite till. Jag bestämde mej för att ta tunnelbanan neråt. Jag gjorde mitt första stopp på Christopher st, där gick jag och kikade på Carrie Bradshaws lya, den gamle räven!

Sen fortsatte jag ännu mera söderut, och så tog jag staten island färjan, GRATIS. asbra. Så fick jag turista lite och ta kort på frihetsgudinnan, och fick även några sjyssta bilder på manhattan form sea.

Sen skulle jag varra lite spontan, och satte mej på en buss, är man new yorker och har ett jobb att sköta så åker man inte buss, för det går inte snabbt. Men jag har ju all tid i världen.
Jag åkte ända från 1 st till E 97 st. Jag stannade då på upper east side prommerade över till upper west, där jag bor! När jag kom tillbaka var jag utmattad av någon andledning.

Jag gick iallafall och handlade mat, för att spara lite pengar. gjorde en nice pasta sallad med färskbasilika bäbistomater avocado kyckling file och ´god dressing, och sedär så fick jag två matlådor !!! Så nu har jag två måltider ståendes. Hur bra som helst!!!

Näe, idag är ja faktiskt görtrött, klockan är snart 21, men jag tror inte jag lämnar huset mer denna dag.

och ni sk veta, att här i NY, här är det sommar. har vart riktigt varmt här, a 25-30 grader, så carolina fihn har haft på sej alldeles för mycket kläder idag pfff.

nä nu ska jag väl snart ta bort ansiktet och gå till sängs!

take care..

xx

Kommentarer
Postat av: nea

hej caroliiiina!

hoppas du har det bra, det verkar du ha iaf :D

och är rädd om dig!!

försök o inte shoppa för mkt för då blir jag avis här hemma ;)

idag var jag på komvux o skrev in mig... blir till att plugga igen. lika bra när jag ändå e fast i skövde.

ikväll blir det husaren för oss brudar, ska försöka o mingla lite åt dig ;)

puss o kram

2008-09-18 @ 16:05:08
Postat av: Anna K

Hej gumman, fysatan vad avis jag blir och du verkar ha det helt underbart :D strutta lite åt mig, inatt drömde jag att jag kom till LA när du va där :D



saknar dig, xoxo

2008-09-18 @ 19:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0