påväg


och satan i gatan va jag har vart trött jag kunde inte hålla ögonen öppna i bilen, trots att jag ville ha kontroll över att pappa va var vaken, vilket han var.

På planet till Bryssel  som förövrigt va en halvtimma försenat, slocknade jag med en gång. Vaknade till när dom kom med frukost, och sen somnade jag lika djupt igen.

Eftersom att planet va försenat, innebar det också att jag hade en halvtimma mindre på mej att ta mej till nästa flyg. Jag hade ingen aning om hur långt det var. Det var jättevarmt och jag bara gick i riktning mot min gate. Under denna promenad som bestod kanske 80 % av rullband, som gör att man tar sej fram dubbelt så snabbt. När jag kom fram till min gate hade jag gått i nästan 20 minuter.

Sen är det ju det där med USA och flyg. Jag åker med American airlines, och självklart  var man tvungen att bli lite småinterjuad två ggr, fråga om när jag packade väskan, om jag hade haft den under uppsikt hela tiden, om någon annan packat väskan, om jag har explosiva ämnen i väskan.


Väl inne på planet har jag turen än en gång att få fönster plats, killen som redan sitter där frågar mej,
- Do you wanna change seats later on, because my girlfriend is sitting there? Hon satt en meter ifrån honom i mittsectionen. Jag ville faktiskt inte offra min fönsterplats. Och svarade artigt men bestämt;
- I really wanna sit by the window!


Skönt var det också att fortsätta min sömn och bli väckt när lunchen kom in. Maten bestod av kycklinggryta och pasta, de va rätt gott. Fast jag har aldrig riktigt förstått hur de funkar, är det ungefär som sånna där frysta felix portioner som man värmer på eller hur är det?

Anyway till det så var det coleslaw, asså det är verkligen inte gott, Fy fan! Konstig äckelsmak. Eller det var gott en gång hemburgaren på hotell Lysekil, men då hade dom ju lagt coleslawen  i, o i den var det russin.


A ja, nu svävar vi över atlanten, o shit vad häftig kollade nyss ut igenom fönstret och ser att vi flyger jättenära brevid ett flygplan, de har ja aldrig stet förut, det kör om oss och avgaserna passerar utanför mitt fönster, känns som om det bara är 10 meter bort. Det ser inte särskilt miljövänligt ut!


Har just fyllt i ett formulär med ja och nej frågor: Är du pundare?  Är du kriminell ?Är du involverad i spionage eller sabotage, eller har du anknytningar till Nazi tyskland, eller terrorist anknytning?... och så vidare, så kommer jag bli sådär trevligt bemött när jag kommer fram!


Aja nu ska jag kolla på The dark knight, eller Mamma mia. Detta flygplanet va inte lika fint som KLM:S var som vi åkte med till LA, där hade man egen tv i  sätet. Tur att man har datorn med sej.


hejhej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0