San Franciso

Igår var första  gången under denna resa som jag känt mej bejkis, vilket inte är konstigt efter 3 timmars sömn! Men jag hade ju 5 och halv timmars flygtid framför mej.

Innan avång var jag döbakishungrig och tryckte i mej thaimat. Hur gott som helst. Som när man har festat i Gbg och dagen efter käkar på thaistället inne på Arkaden.

Det var bra för american airlines, till skillnad från continental tog betalt för sin mat. Äh jag var mätt hela resan.


San Francisco är en fin stad, Jag älskar arkitekturen här. Massa små fina mysiga byggnader. Om vi säger att NY är liksom overkligt hippt underbart. Ja overkligt! Och detsamma med LA, som bara är SÅ stort, men ändå har allt. De båda har Allt. Likaså har San Francisco allt, men i en måttlig mängd. Här är det liksom reality. Lite storstadskänsla på en mindre area plus havet och stränderna.

Senare på kvällen kom bakisaptiten tillbaka och jag var tvungen att käka på donken, för det har jag inte gjort på länge!!
Det var underbart!!!


Idag har jag iaf promenerat, med och utan skor. I mina favorit ballerina de paisleymönstrade från london. Dom är slitna och jag har gjort flera LÅÅÅNGA city promenader med dom. I NY och London. Så efter ett tag var jag tvungen att gå barfota,

När jag kommer tiil en ny stad gillar jag att promenera. Bara gå och gå tills man är lost för man tar sej alltid tillbaka på ett eller annat sätt


Mitt mål var Golden gate bridge, och efter ca  5 timmars promenad var jag framme men då va hela brojäveln täckt med moln! Aja fick mej iaf en lång mysig promenad jämte havet!

Tog förövrigt en lyxlunch idag på min backpack resa, på Hard Rock café, de va niice.


När ja kom tillbaka till union square med buss, så hade solen börjat gå ner och det var liksom inte Miami heat, så jag gick till starbucks och bytte ut min green tea frappe mot en green tea latte. Varför har vi inte sånt i Sverige ?


Bestämde mej för att flyga till LA idag. Buss och tåg skulle ta minst 8h och upp emot 12. Okej jag betalar dubbelt så mycket men det tar bara en och en halv timma. Förnämligt!


Aja ska kolla lite på shoppingen imöra!


God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0