en världsbra dag !!

Ibland finns det sådana dagar då man känner att det finns någon däruppe som är på ens sida!

Stina och Sanna åkte iväg till San Diego State University. o jag låg kvar och åmade mej i sängen, jag skulle nämligen möta de två för lunch senare !

Jag gick upp och softade lite vid datorn ! Lotta ringer;
-Du jag kollade på tågbiljetten*, och den gåller till oktober nästa år !

Jaha tänkte jag och kollade på min tågbiljett, och detta stämde, sedärja sparade jag 30 dollar.

* vi hade fått gratis tågbillar för en dagsvisit i San Diego och jag stannade i några dagar och var inställd på att betala för att komma tillbaka till LA

Anyhow, så satt jag vid datorn, och kollade min e-mail som jag inte gör jätteofta. Där var ett mail med ett pdf dokument från min förra ekonomichef. Jaha ett lönebesked...
Nu kom nämligen min semster ersättning plus mina komptimmar från i somras.
Jag hade räknat med ett lättare 4 siffrigtbelopp, men som visade sej vara ett bra 5 siffrigtbelopp.

Man kan inte köpa lycka, men man kan bli jävligt glad när man sådär lite överraskande får mkt mera pengar än vad man trott sådär helt plötsligt, när man liksom varit inställd på svältt och misär efter 8 veckors semster  !! Plötsligt händer det !

Jag tog mej iaf till deras skola, käkade lite mexikansk lunch. de där universitetslivet verkar ju rätt kul trots allt, ska väl bara hittta något man tycr är kul så kanske de blir till att plugga i framtiden.

jag tog tåget, till LA union station. där hade jag tur och kom på en buss med en gång. när jag går på så är myntmaskinen trasig så det blev en gratisresa igen !!!

så, gratis tågresa, extra pengar och gratis bussresa på samma dag!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0